Ερωτηματολόγιο Κάντε το Test και δείτε σε τι βαθμό ετοιμότητας βρίσκεστε! Απλά πατήστε στο "ΕΝΑΡΞΗ" και απαντήστε με προσοχή τις ερωτήσεις! Καλή επιτυχία! ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΙΑ (1) Κατεβάστε τη θεωρία εδώ 1. Κάθε πλοίο που καταφθάνει ένα άλλο πλοίο οφείλει: Το καταφθανόμενο να αλλάζει πορεία σύμφωνα με τις προθέσεις του καταφθάνοντος Το καταφθάνον να απομακρύνεται από την πορεία του καταφθανόμενου Να ενημερώνει το καταφθανόμενο για τις προθέσεις του None 2. Αν κατά την διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει σιγά - σιγά να επιδεινώνεται εκτός άλλων ενεργειών ο χειριστής οφείλει : Να κάνει αλλαγή πορείας με τελικό σκοπό την όσο το δυνατό συντομότερη επιστροφή στο λιμένα ή άλλο ασφαλή όρμο Να πλέει με μεγάλη ταχύτητα αδιαφορώντας για τής καιρικές συνθήκες. Να πλέει σιγά-σιγά για να μην κοπανάει το σκάφος. None 3. Περίβλεπτος φανός είναι: Φανός ορατός από όλα τα σημεία του ορίζοντα (φωτίζει δηλ. τόξο 360μοιρών) το χρώμα του εξαρτάται από την κατάσταση του πλοίου που θέλει να επισημάνει. Λευκός φανός 180 μοιρών. Κόκκινος φανός 360 μοιρών. None 4. Πού δεν συνιστάται να αγκυροβολούμε: Σε λασπώδη βυθό Σε αμμώδη βυθό Σε βραχώδη βυθό None 5. Αυτοί που χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη οφείλουν: Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που ο αριθμός τους είναι μεγαλύτερος του επιτρεπομένου μόνο και αν τα σωστικά μέσα επαρκούν για όλους τους επιβαίνοντες. Να απαγορεύουν την επιβίβαση ατόμων που ο αριθμός τους είναι μεγαλύτερος του επιτρεπομένου. Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που ο αριθμός τους είναι μεγαλύτερος του επιτρεπομένου μόνο και αν επικρατούν καλές καιρικές συνθήκες. None 6. Ένα μηχανοκίνητο πλοίο κάτω των 50 μέτρων όταν ταξιδεύει κατά τη νύχτα πρέπει να επιδεικνύει: Έναν περίβλεπτο φανό, τους πλευρικούς φανούς και την φανό της κορώνης. Έναν εφίστιο φανό, τους πλευρικούς φανούς και την κορώνη. Δύο εφίστιους φανούς, τους πλευρικούς φανούς και τον φανό της κορώνης. None 7. Η πρωταρχική αιτία του ανέμου είναι: Η διαφορά θερμοκρασίας του ανέμου Τα χαμηλά βαρομετρικά Η διεύθυνση και η ένταση None 8. Το μπούκωμα της μηχανής (αργή κίνηση του σκάφους παρότι ο κινητήρας δουλεύει στο φουλ) οφείλεται: Σε υπερχείλιση του καρμπυρατέρ Σε κακές καιρικές συνθήκες Σε προπέλα που είναι μπερδεμένη σε φύκια ή σκοινιά κλπ None 9. Κάθε ιστιοφόρο πλοίο θα απομακρύνεται από την πορεία: Ακυβέρνητου πλοίου, πλοίου περιορισμένης ικανότητας χειρισμών, πλοίου ασχολουμένου με την αλιεία Πλοίου ασχολουμένου με την αλιεία ακυβέρνητου πλοίου Ακυβέρνητου πλοίου None 10. Ο ναυτικός διαβήτης (Κουμπάσο) είναι: Όργανο μέτρησης της απόστασης πάνω στο ναυτικό χάρτη Όργανο μέτρησης της ταχύτητας του σκάφους Όργανο με το οποίο χαράσσονται πορείες πάνω στο ναυτικό χάρτη None 11. Ο εφίστιος φανός είναι: Λευκό φανάρι πάνω στον ιστό (άλμπουρο) του πλοίου που φωτίζει 135 μοιρών. Λευκό φανάρι πάνω στον ιστό (άλμπουρο) του πλοίου που φωτίζει 360 μοίρες, ώστε να καλύπτει 180 μοίρες δεξιά και αριστερά της πλώρης. Λευκό φανάρι πάνω στον ιστό (άλμπουρο) του πλοίου και φωτίζει τόξο του ορίζοντα 225 μοιρών τοποθετημένο έτσι ώστε να καλύπτει τομέα 112,50 μοιρών δεξιά και αριστερά της διαμήκους γραμμής (πρύμνης-πλώρης) του πλοίου. None 12. Το σήμα κινδύνου που εκπέμπεται από ραδιοτηλέφωνο ή το VHF αποτελείται από: Από τη λέξη S.O.S. Από τη λέξη ΜΑΥ DΑΥ Από το Ν.G None 13. Στους δίχρονους εξωλέμβιους κινητήρες πρέπει: Να βάζουμε περισσότερο λάδι από το κανονικό για να δουλεύουν καλύτερα οι Kύλινδρoι Να βάζουμε τόσο λάδι όσο χρειάζεται για να μην μπουκώνει ο κινητήρας Να φροντίζουμε η αναλογία του λαδιού βενζίνης να είναι η προβλεπόμενη από τον κατασκευαστή None 14. Ρυμουλκό πλοίο που ρυμουλκεί οφείλει κατά τη διάρκεια της μέρας να φέρει: Ένα μαύρο ρόμβο σε κάθε περίπτωση. Ένα μαύρο ρόμβο σε περίβλεπτο σημείο μόνο όταν το μήκος του ρυμουλκού είναι κάτω από 200 μέτρα. Ένα μαύρο ρόμβο σε περίβλεπτο σημείο μόνο όταν το μήκος του ρυμουλκού υπερβαίνει τα 200 μέτρα. None 15. Κάθε πλοίο ανά πάσα στιγμή θα πρέπει: Να τηρεί οπτική επιτήρηση του θαλάσσιου χώρου που πλέει Να τηρεί οπτική και ακουστική επιτήρηση του περιβάλλοντος χώρου για να είναι σε θέση σε περίπτωση απειλούμενου κινδύνου να εκτιμήσει πλήρως την κατάσταση και τον κίνδυνο σύγκρουσης Να τηρεί μόνο ακουστική επιτήρηση της θαλάσσιας περιοχής που κινείται None 16. Κατά τον κατάπλου σε θέση ελλιμενισμού: Είμαστε έτοιμοι να χειρίσουμε κατάλληλα πλέοντας ήρεμα και με μεγάλη προσοχή Χειρίζουμε κατάλληλα Πλέουμε ήρεμα και με μεγάλη προσοχή None 17. Κλίμακα μήκους είναι: Η χαραγμένη στην αριστερή και δεξιά πλευρά του χάρτη Κλίμακα Η χαραγμένη στην πάνω και κάτω πλευρά του χάρτη κλίμακα Κανένα από τα παραπάνω (Α) & (Β) None 18. Ένα αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει κατά την διάρκεια της μέρας να φέρει: Ένα μαύρο κώνο στην πλώρη. Σε περίβλεπτο σημείο της πλώρης μια μαύρη σφαίρα. Σε περίβλεπτο σημείο της πρύμνης μια μαύρη σφαίρα. None 19. Ακυβέρνητο πλοίο την ημέρα πρέπει να επιδεικνύει: Δύο κώνους με τις μύτες ενωμένες περίβλεπτο σημείο Τρεις μαύρες σφαίρες σε περίβλεπτο σημείο Δύο μαύρες σφαίρες σε περίβλεπτο σημείο None 20. Οποιαδήποτε μεταβολή πορείας ή αλλαγή ταχύτητας επιχειρείται, για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει να είναι: Με μικρή ταχύτητα ώστε το άλλο πλοίο να προλάβει να αλλάξει πορεία Αρκετά μεγάλη ώστε να γίνεται αμέσως αντιληπτή από το άλλο πλοίο Με μεγάλη ταχύτητα ώστε να γίνεται αντιληπτή από το άλλο πλοίο None Time's up Sotiris