Ερωτηματολόγιο Κάντε το Test και δείτε σε τι βαθμό ετοιμότητας βρίσκεστε! Απλά πατήστε στο "ΕΝΑΡΞΗ" και απαντήστε με προσοχή τις ερωτήσεις! Καλή επιτυχία! ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΙΑ (1) Κατεβάστε τη θεωρία εδώ 1. Αλιευτικό πλοίο την ημέρα πρέπει να επιδεικνύει: Δύο κώνους με τις μύτες ενωμένες Ένα μαύρο κώνο Δύο μαύρες σφαίρες σε περίβλεπτο σημείο None 2. Σε περίπτωση αμφιβολίας ο κίνδυνος σύγκρουσης θα θεωρείται ότι: Δεν υπάρχει Δεν είναι σίγουρος Υπάρχει None 3. Οι Φάροι Φανοί ή Φανάρια χρησιμεύουν: Για να προσανατολίζουν και να καθοδηγούν με ασφάλεια τους ναυτιλομένους κατά τη διάρκεια της νύχτας. Για την αναγνώριση των λιμένων από τα πλοία Για τη σήμανση των υφάλων, αβαθών κλπ None 4. Το ρεζερβουάρ του κινητήρα το γεμίζω με καύσιμα πλήρως: Ναι για να έχω επάρκεια καυσίμου Όχι για να μην γίνει υπερχείλιση στο καρμτrυρατέρ Όχι πρέπει να αφεθεί λίγος χώρος για την διαστολή της βενζίνης από τη θερμότητα None 5. Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στη θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ) εφαρμόζεται υποχρεωτικά: Σε όλη την Ελλάδα Τόσο στην ανοικτή θάλασσα όσο και στα ύδατα που συγκοινωνούν με αυτήν Σε όλη την ανοικτή θάλασσα None 6. Όταν οδηγούμε το σκάφος μας πίσω από σκάφη που έλκουν Σκιέρ: Πλέουμε πίσω οπό τους σκιέρ και πάνω στα απόνερά τους Διατηρούμε απόσταση ασφαλείας τόσο από τους σκιέρ όσο και από τα σκάφη που προπορεύονται Πλέουμε δίπλα στον σκιέρ None 7. Σορόκος είναι άνεμος: Βόρειο Δυτικός Δυτικός Νότιο Ανατολικός None 8. Ο Διεθνής Κανονισμός Αποφυγής Σύγκρουσης (ΔΚΑΣ) ισχύει: Σε όλες τις ελληνικές θάλασσες. Σε όλους τους λιμένες της υδρογείου. Σε όλα τα μήκη και το πλάτη της υδρογείου None 9. Αυτός που χειρίζεται ένα ταχύπλοο σκάφος οφείλει να γνωρίζει: Μόνο τις διατάξεις του Δ.Κ.Α.Σ που εφαρμόζονται στην χώρα του Τις διατάξεις του Δ.ΚΑ.Σ και να τους εφαρμόζει καθώς και τους ειδικούς κανονισμούς που ισχύουν στη χώρα μας για την κίνηση των ταχυπλόων σκαφών Μόνο τους ειδικούς κανονισμούς που εφαρμόζονται σε όλα τα κράτη None 10. Ρυμουλκούμενο πλοίο πρέπει να επιδεικνύει κατά τη νύχτα: Τους πλευρικούς φανούς και το φανό κορώνης. Έναν εφίστιο φανό, τους πλευρικούς φανούς και τον φανό κορώνης. Έναν εφίστιο φανό και τους πλευρικούς. None 11. Γεωγραφικές συντεταγμένες ενός σημείου είναι: Το γεωγραφικό πλάτος (φ) και το γεωγραφικό μήκος (λ) Το σημείο που έμεινε ακυβέρνητο το σκάφος μας Το γεωγραφικό πλάτος (φ) None 12. Ο όρος αγκυροβολημένο πλοίο σημαίνει: Όταν έχει προσδέσει στην ακτή Όταν ένα πλοίο έχει προσαράξει Όταν ένα πλοίο έχει ποντίσει (φουντάρει) στο βυθό την άγκυρα ή τις άγκυρές του και παραμένει ακίνητο None 13. Αν κατά την διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει σιγά - σιγά να επιδεινώνεται εκτός άλλων ενεργειών ο χειριστής οφείλει : Αυξάνει στο μέγιστο την ταχύτητα του σκάφους για να επιστρέψει το ταχύτερο στον λιμένα. Εφόσον απαιτείται ελαττώνει ταχύτητα έτσι ώστε το σκάφος να πλέει ασφαλώς και να μην μπαίνουν νερά σε αυτό. Συνεχίζει το ταξίδι του. None 14. Ρυμουλκό πλοίο που ρυμουλκεί οφείλει κατά τη διάρκεια της μέρας να φέρει: Ένα μαύρο ρόμβο σε περίβλεπτο σημείο μόνο όταν το μήκος του ρυμουλκού είναι κάτω από 200 μέτρα. Ένα μαύρο ρόμβο σε κάθε περίπτωση. Ένα μαύρο ρόμβο σε περίβλεπτο σημείο μόνο όταν το μήκος του ρυμουλκού υπερβαίνει τα 200 μέτρα. None 15. Ένας βραχύς συριγμός σημαίνει: Στρέφω δεξιά. Στρέφω αριστερά. Χειρίζω ανάποδα. None 16. Πορτολάνα είναι: Αποσπάσιμα ναυτικού χάρτη υπό μικρή κλίμακα. Απόσπασμα ναυτικού χάρτη υπό μεγάλη κλίμακα που απεικονίζει με μεγάλες λεπτομέρειες λιμένες όρμους και λιμενίσκους. Ναυτικός χάρτης μεγάλης κλίμακας που απεικονίζει μια μεγάλη θαλάσσια περιοχή. None 17. Γαρμπής είναι ο άνεμος: Νότιο Ανατολικός Νότιο Δυτικός Βόρειο Δυτικός None 18. Αν το σκάφος μας περιέλθει σε κατάσταση κινδύνου από κάπoιo πρόβλημα τι κάνουμε: Αν είμαστε κοντά στην ακτή εγκαταλείπουμε το σκάφος βγαίνουμε κολυμπώντας. Χρησιμοποιούμε τα σήματα κινδύνου (καπνογόνα- βεγγαλικά) προκειμένου να συνεγείρουμε παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στην ξηρά ώστε να ειδοποιηθεί η λιμενική αρχή. Δεν κάνουμε καμία ενέργεια. None 19. Κάθε κυβερνήτης πλοίου οφείλει: Να κάνει οπτική επιτήρηση του χώρου του. Να κάνει οπτική και ακουστική επιτήρηση. Να κάνει μόνο ακουστική επιτήρηση. None 20. Υπήνεμη πλευρά (Σταβέντο) είναι: Η πλευρά του σκάφους αντίθετα από την κατεύθυνση πού φυσά ο άνεμος και στην πλώρη. Η πλευρά του σκάφους πού βρίσκεται αντίθετα από την κατεύθυνση όπου φυσά ο άνεμος. Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται προς την κατεύθυνση πού φυσά ο άνεμος. None Time's up Sotiris