Ερωτηματολόγιο Κάντε το Test και δείτε σε τι βαθμό ετοιμότητας βρίσκεστε! Απλά πατήστε στο "ΕΝΑΡΞΗ" και απαντήστε με προσοχή τις ερωτήσεις! Καλή επιτυχία! ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΙΑ (1) Κατεβάστε τη θεωρία εδώ 1. Στα 12 μέτρα βάθος το έκταμα μήκος, του σκοινιού της άγκυρας πρέπει να είναι τουλάχιστον: 24 μέτρα 46 μέτρα 36 μέτρα None 2. Όταν ο κινητήρας δεν χρησιμοποιείται έστω για λίγο καιρό: Δεν πρέπει να μένει καύσιμο στα καρμπυρατέρ Πρέπει να μένει καύσιμο στα καρμπυρατέρ για να μην στεγνώσουν Κανένα από τα Α και Β None 3. Γεωγραφικό στίγμα είναι: Η απόσταση που βρίσκεται το σκάφος από το λιμένα αναχώρησης Το σημείο πάνω στο ναυτικό χάρτη που βρίσκεται το σκάφος σε δεδομένη χρονική στιγμή και προσδιορίζεται από την τομή του παράλληλου του πλάτους και του μεσημβρινού του μήκους που διέρχονται από το σημείο αυτό. Ο προσδιορισμός της πορείας ενός πλοίου για το σημείο προορισμού None 4. Η αυξομείωση των στροφών της μηχανής κατά την λειτουργία της (σκορτσάρισμΑ. παρουσιάζεται συνήθως: Όταν υπάρχει ελλιπής τροφοδοσία βενζίνης. Όταν υπάρχει σπασμένο πτερύγιο. Όταν υπάρχουν κακές καιρικές συνθήκες. None 5. Κάθε πλοίο που καταφθάνει ένα άλλο πλοίο οφείλει: Το καταφθάνον να απομακρύνεται από την πορεία του καταφθανόμενου Να ενημερώνει το καταφθανόμενο για τις προθέσεις του Το καταφθανόμενο να αλλάζει πορεία σύμφωνα με τις προθέσεις του καταφθάνοντος None 6. Αν το σκάφος μας περιέλθει σε κατάσταση κινδύνου από κάπoιo πρόβλημα τι κάνουμε: Δεν κάνουμε καμία ενέργεια. Αν είμαστε κοντά στην ακτή εγκαταλείπουμε το σκάφος βγαίνουμε κολυμπώντας. Χρησιμοποιούμε τα σήματα κινδύνου (καπνογόνα- βεγγαλικά) προκειμένου να συνεγείρουμε παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στην ξηρά ώστε να ειδοποιηθεί η λιμενική αρχή. None 7. Βύθισμα είναι: Τα έξαλα του σκάφους. Η κατακόρυφη απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας μέχρι την τρόπιδα του σκάφους. Η κατακόρυφη απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας έως τον πυθμένα. None 8. Πριν τον απόπλου βεβαιωνόμαστε: Ότι έχουμε καύσιμα μόνο για την απόσταση που πρόκειται να διανύσουμε. Ότι έχουμε την απαιτούμενη ποσότητα καυσίμου και επιπλέον καύσιμα. Ότι δεν έχουμε επιπλέον καύσιμα πάνω στο σκάφος για τον κίνδυνο πυρκαγιάς. None 9. Οποιαδήποτε μεταβολή πορείας ή αλλαγή ταχύτητας επιχειρείται, για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει να είναι: Με μεγάλη ταχύτητα ώστε να γίνεται αντιληπτή από το άλλο πλοίο Αρκετά μεγάλη ώστε να γίνεται αμέσως αντιληπτή από το άλλο πλοίο Με μικρή ταχύτητα ώστε το άλλο πλοίο να προλάβει να αλλάξει πορεία None 10. Ο όρος αγκυροβολημένο πλοίο σημαίνει: Όταν έχει προσδέσει στην ακτή Όταν ένα πλοίο έχει προσαράξει Όταν ένα πλοίο έχει ποντίσει (φουντάρει) στο βυθό την άγκυρα ή τις άγκυρές του και παραμένει ακίνητο None 11. Αυτός που χειρίζεται ένα ταχύπλοο σκάφος οφείλει: Να γνωρίζει μόνο τις διατάξεις του Διεθνή Κανονισμού Αποφυγής Σύγκρουσης (ΔΚΑΣ) Να γνωρίζει μόνο τους ειδικούς κανονισμούς Να γνωρίζει τους διεθνείς κανονισμούς και τις διατάξεις τις ειδικές σε κάθε κράτος None 12. Αυτοί που χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη οφείλουν: Να απαγορεύουν την επιβίβαση ατόμων που δεν γνωρίζουν κολύμβηση ή ατόμων που βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών. Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών εφόσον είναι προσδεμένοι στις θέσεις τους. Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που δεν γνωρίζουν κολύμβηση αλλά φορούν ατομικά σωσίβια. None 13. Όταν δύο μηχανοκίνητα συναντώνται με πορείες αντίθετες ή σχεδόν αντίθετες κατά τρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης υποχρεούται: Κάθε πλοίο να στρίψει αριστερά Να κρατήσουν και οι δύο την πορεία τους Κάθε πλοίο να στρίψει δεξιά ώστε να περάσει από την αριστερή πλευρά του άλλου None 14. Φανός ρυμούλκησης είναι: Κίτρινο φανάρι 225 μοιρών, χρησιμοποιείται όταν γίνεται ρυμούλκηση και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκού. Κίτρινο φανάρι 135 μοιρών, χρησιμοποιείται όταν γίνεται ρυμούλκηση και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκούμενου. Κίτρινο φανάρι με τα ίδια χαρακτηριστικά με του φανού κορώνης, χρησιμοποιείται όταν γίνονται ρυμουλκήσεις και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκού. None 15. Για την ασφαλή επιβίβαση σε μικρά σκάφη: Πατάμε όσο πιο κοντά στο μέσο του σκάφους, κρατιόμαστε από κάπου και μπαίνουμε Βάζουμε το ένα πόδι στο σκάφος και το άλλο στο μόλο Πηδάμε μέσα στο σκάφος None 16. Ένα μηχανοκίνητο πλοίο άνω των 50 μέτρων όταν ταξιδεύει κατά τη νύχτα πρέπει να επιδεικνύει: Έναν εφίστιο φανό και τους πλευρικούς. Δύο εφίστιους φανούς, τους πλευρικούς φανούς και τον φανό της κορώνης. Δύο περίβλεπτους λευκούς φανούς, τους πλευρικούς φανούς και την φανό κορώνης. None 17. Μακρός συριγμός είναι αυτός που διαρκεί: 4-6 δευτερόλεπτα περίπου. 3 δευτερόλεπτα περίπου. 4 δευτερόλεπτα περίπου. None 18. Στα 5 μέτρα βάθος το έκταμα μήκος, του σκοινιού της άγκυρας πρέπει να είναι τουλάχιστον: 15 μέτρα 40 μέτρα 25 μέτρα None 19. Ένα προσαραγμένο πλοίο οφείλει κατά τη διάρκεια της μέρας να φέρει: Δύο μαύρες σφαίρες σε περίβλεπτη θέση και σε κατακόρυφη γραμμή. τρεις μαύρους ρόμβους σε περίβλεπτη θέση και σε κατακόρυφη γραμμή. Τρεις μαύρες σφαίρες σε περίβλεπτη θέση και σε κατακόρυφη γραμμή. None 20. Τρεις βραχείς συριγμοί σημαίνουν: Χειρίζω ανάποδα. Στρέψω δεξιά. Εικάζω αμφιβολίες για τους χειρισμούς που κάνει άλλο πλοίο και περιμένω να εκδηλώσει τις προθέσεις του. None Time's up Sotiris